Home

Vigor et sanitas is de naam van mijn Welzijnspraktijk. Dit staat voor Kracht en gezondheid.
Waarom die naam? Zowel kracht en gezondheid spelen een heel belangrijke rol in mijn praktijk.

Wat ik doe als Welzijnscoach:

Mensen helpen gezond en fit te worden waardoor ze optimaal van het leven kunnen genieten en zich gelukkiger voelen. Dat is mijn passie. De glinstering in de ogen van de mensen zien. De energie die straalt. Dat vind ik het mooiste wat er is. Mijn klanten zien veranderen tijdens hun traject. Het bereiken van hun doelen. Dat gun ik iedereen!

Advies geven over voeding, beweging, afslanken, aankomen, vitaliteit of sportvoeding.
Dit advies geef ik 1 op 1. Specifiek gericht op de persoon.

De dagelijkse voeding heeft grote invloed op onze gezondheid. Belangrijk is te werken aan een voedingspatroon welke goed is voor jouw specifieke lichaam, waardoor liefst preventief maar ook curatief ziekten aangepakt kunnen worden. Een voedingspatroon omgooien gaat niet zomaar. Er zijn vele gewoonten die stap voor stap onder de loep genomen dienen te worden. Het is een verandering van leefstijl en niet maar voor een paar weken. Met mijn kennis en ervaring help ik graag daar verandering in te brengen.

Voldoende bewegen is naast verandering van voedingspatroon heel erg belangrijk. Ik stimuleer daarom dagelijks meer te bewegen en een sport te kiezen die leuk is en lang vol te houden. Door vaker te bewegen/sporten gaat het bloed beter stromen door het lichaam. Dat levert een fitter gevoel op en toename van kracht.

Krachtoefeningen zijn van wezenlijk belang. Liefst iedere dag 7-10 minuten. Zoveel mogelijk spiergroepen versterken geeft een ontzettende boost en voldaan gevoel. Je lichaamshouding verbetert, je wordt leniger en kunt de dagelijkse werkzaamheden makkelijker doen en volhouden.

Eerste gesprek, deze is geheel gratis.
Dit gesprek neemt drie kwartier tot 1 uur in beslag. Persoonsgegevens worden ingevuld. Voedingsgewoontes, leefstijl en beweging worden genoteerd. Er wordt een meting gedaan waaruit o.a. gewicht, BMI, vetpercentage, vocht en spiergehalte af te lezen zijn. Met behulp van alle voorgaande gegevens wordt gekeken hoe het met de mate van fitheid is gesteld. Daarna wordt een voorstel gedaan voor een vervolgtraject.

Wandelen is een van de mogelijkheden om meer te gaan bewegen. Wandelen kan je tot op hoge leeftijd volhouden en is de minste blessuregevoelige sport. Samen wandelen met andere mensen, lekker in de buitenlucht en frisse lucht inademen. Dat combineren met spierversterkende oefeningen en rekken en strekken. Die mogelijkheid bied ik aan. De start daarvan is vanuit mijn praktijk. Voor de data, klik hier.